Особливі потреби в навчанні
поради батькам
![](https://99acb6cb95.cbaul-cdnwnd.com/6ecb1d9ab97c057fc7d18f127454d204/200000144-d8dd4d8dd7/1%2859%29.jpg?ph=99acb6cb95)
Як говорити з дитиною про її особливі потреби у навчанні:
- давайте окремі поради, котрі б допомогли Вашій дитині зрозуміти, що їй допомагає вчитися краще, наприклад: «Мені здається, що ти краще запам'ятовуєш інформацію, коли бачиш предмети»;
- якщо необхідно, пояснюйте своїй дитині результати оцінювання, щоб вона краще розуміла свої можливості та потреби, а також їх пов'язаність з навчанням та життям;
- пояснюйте, що кожна людина навчається зі своєю швидкістю та особливим підходом. Наприклад, одні діти навчаються краще, коли прослухають пропоновані їм матеріали, а інші - коли прочитають або побачать на власні очі;
- використовуйте слова, котрі Ваша дитина розуміє;
- наголошуйте на тому, що Ваша дитина не лишається на самоті зі своїми проблемами. Їй зможуть допомогти батьки, родина та персонал школи;
- допомогу, котру буде отримувати Ваша дитина, описуйте конкретно, реалістично та в позитивному світлі;
- проводьте рольові ігри, моделюючи можливі складні ситуації в школі;
- шукайте можливостей підтримки та інформаційного забезпечення.
Підбадьорюйте
Після того, як сім'я вперше дізналася, що у дитини можуть бути особливі потреби, їй може знадобитися час для адаптації. Дитині також може бути нелегко в цей період. Підбадьорюйте дитину, більше звертайте увагу на її сильні сторони - це допоможе сформувати рівновагу зі щойно виявленими проблемами. Здібності є в усіх дітей, їх потрібно лише виявити і розвивати.
Хваліть завжди за конкретну дію, будьте красномовними:
![](https://99acb6cb95.cbaul-cdnwnd.com/6ecb1d9ab97c057fc7d18f127454d204/200000142-910899108e/101078158_3147675265299861_2868599203775381504_n.jpg?ph=99acb6cb95)
- «Ти дуже добре зробив ...»
- «Я бачу, що ти набагато краще вчишся, коли ...»
- «Я помітив покращення в ...»
- «Давай разом попрацюємо над ...»
- «Я дуже ціную твою значну роботу та зусилля, витрачені на ...»
- «Чим я можу тобі допомогти...», «Я бачу, ти добре попрацював над...», «Дякую, що ти ретельно виконав завдання».
Будьте готові допомагати дитині, однак за найменшої можливості посилюйте її незалежність. Підбадьорюйте та заохочуйте дитину, щоб формувати її самостійність та впевненість.
Формуйте комунікаційні навички
Покращення комунікаційних навичок дитини підвищує її шанси стати впевненою, незалежною та успішною дорослою людиною. Ефективні комунікаційні навички дозволяють дітям висловлювати свої потреби та побажання, розвивати соціальні стосунки.
- Заохочуйте свою дитину висловлювати власні ідеї, почуття, думки та погляди, а самі активно слухайте. У сім'ї обговорюйте події під час споживання їжі, поїздок на машині, прогулянок або перед сном.
- Слухайте свою дитину. Вставляйте кілька слів, щоб підбадьорити, заохотити до спілкування. Коли навички активного слухання моделюються вдома, дитина, швидше за все, буде повторювати їх під час свого спілкування з іншими.
- Заохочуйте свою дитину ставити запитання.
- Давайте своїй дитині можливість спілкуватися з різноманітними людьми: сусідами, членами родини, меншими дітьми чи професіоналами.
- Для тренування комунікацій в різноманітних ситуаціях використовуйте рольові ігри.
Стимулюйте дружні стосунки
Дітям з особливими потребами можуть знадобитися підтримка та заохочення до встановлення дружніх стосунків. Взаємодіючи з іншими людьми, діти вчаться вирішувати свої власні конфлікти, розуміти суспільні рамки, здобувати повагу інших та розвивати чуттєвість до унікальних потреб оточуючих. А для цього:
- Обговорюйте елементи дружби - повагу, довіру, задоволення, прийняття.
- Заохочуйте дітей запрошувати їх друзів до себе додому.
- Запросіть друга Вашої дитини на якусь сімейну подію.
- Запропонуйте групи, команди чи організації, до яких може приєднатися Ваша дитина - часто дружба виникає в організаціях, де в дітей є спільні інтереси.
- Заохочуйте дитину ставити питання та демонструвати інтерес щодо оточуючих.